Πηγή: «Χανιώτικα Νέα»
«Το μνημόνιο εντείνει την προσπάθεια εμπορευματοποίησης της
Παιδείας και της έρευνας στην Ελλάδα που ξεκίνησε από τη δεκαετία του '90.
Στόχος αυτής της προσπάθειας είναι η "παραγωγή" νέων φτηνών και
αναλώσιμων εργαζομένων χωρίς γνώση μιας δομημένης επιστήμης αλλά που θα είναι απλώς καταρτισμένοι».
Τα παραπάνω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής ΕΜΠ και μέλος της γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ Βένιος Αγγελόπουλος μιλώντας σε εκδήλωση με θέμα 'Το μνημόνιο και στην Παιδεία' που διοργάνωσαν οι νέοι του ΣΥΡΙΖΑ και πραγματοποιήθηκε χθες στο παράρτημα του ΤΕΙ Κρήτης στα Χανιά.
«Η πολιτική που εφαρμόζεται για την Παιδεία δεν έχει να κάνει αυστηρά με το
μνημόνιο αλλά εντείνεται στο πλαίσιο αυτό», τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος και
πρόσθεσε: «Είναι μια πολιτική η οποία θέλει μια Παιδεία κατάρτισης, μια Παιδεία
επιχειρηματική. Υπήρξαν από τη δεκαετία του ?90 και μετά, μια σειρά από
απόπειρες μεταρρυθμίσεων με ημίμετρα και από την άλλη μεριά, μια σειρά μέτρων
που είχαν τη διάσταση της εμπορευματοποίησης της Παιδείας και της έρευνας στην
Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι θέλουν να φτιάξουν μια χώρα υπαλλήλων οι οποίοι θα
διαβάζουν τα προσπέκτους και θα εφαρμόζουν και τίποτα άλλο και οι οποίοι κάθε
φορά που θα αλλάζει η μόδα και τα γκάτζετ θα ανακυκλώνονται». Τα παραπάνω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής ΕΜΠ και μέλος της γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ Βένιος Αγγελόπουλος μιλώντας σε εκδήλωση με θέμα 'Το μνημόνιο και στην Παιδεία' που διοργάνωσαν οι νέοι του ΣΥΡΙΖΑ και πραγματοποιήθηκε χθες στο παράρτημα του ΤΕΙ Κρήτης στα Χανιά.
Ο κ. Αγγελόπουλος υπογράμμισε ακόμα ότι αυτό παρατηρείται τόσο στη μέση Εκπαίδευση όσο και στην τριτοβάθμια: «Αυτό υπάρχει και στην μέση Εκπαίδευση με το σύστημα των εξετάσεων όπου οι άνθρωποι εξετάζονται στην αποστήθιση και ταξινομούνται μόνο με την αποστήθιση, ενώ στην ανώτατη Εκπαίδευση αποσκοπούν να μην υπάρχουν επιστήμες δομημένες αλλά μια εκπαίδευση "αλά κάρτ" όπου ο καθένας θα παίρνει το πιο εύκολο μάθημα και θα εξετάζεται. Χωρίς να υπάρχει δομημένη γνώση αλλά ένα πασάλειμμα και μια επιφανειακή γνώση ώστε να έχουν ανθρώπους χειραγωγήσιμους. Πιστεύω ότι αυτή είναι η καίρια τάση. Πώς εκφράζεται αυτό; Εκφράζεται με τη μείωση των κονδυλίων και με τη μείωση του ανθρώπινου δυναμικού αφού δεν αναπληρώνονται οι διδάσκοντες. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 800 με 1000 άνθρωποι οι οποίοι έχουν εκλεγεί στα πανεπιστήμια και οι οποίοι είναι αδιόριστοι επί 2 και πλέον χρόνια οι λεγόμενοι α-λέκτορες», επεσήμανε ο κ. Αγγελόπουλος, ενώ αναφερόμενος στον νέο νόμο - πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση τόνισε ότι «οργανώνει το πανεπιστήμιο σε στρατιωτική μορφή».
«Μιλάμε για μονοπρόσωπα όργανα, κοσμήτορες ανεξέλεγκτους και πρυτάνεις ανεξέλεγκτους οι οποίοι δίνουν αναφορά ο καθένας μόνο στο ανώτερο όργανο. Δεν υπόκεινται σε κανένα δημοκρατικό έλεγχο... Τα πράγματα σίγουρα δεν λειτουργούσαν πάντα άψογα, υπήρχαν πολλά προβλήματα, αδιαφάνεια, κλίκες κ.λπ. όπως σ? όλη την Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό που διατείνομαι είναι ότι στο πανεπιστήμιο υπάρχει η μικρότερη διαπλοκή και διαφθορά γιατί η επιστήμη έχει τις απαιτήσεις της και ο καθένας που κάνει κάτι, κρίνεται από τους φοιτητές», σημείωσε ο καθηγητής του ΕΜΠ και κατάληξε λέγοντας:
«Απέναντι σε αυτόν τον νόμο δημιουργήθηκε στο πανεπιστήμιο ένα πλατύτατο μέτωπο που φτάνει από τους συντηρητικούς ακαδημαϊκούς μέχρι τους αντιεξουσιαστές φοιτητές και μέχρι τους διοικητικούς υπαλλήλους.
Και το πανεπιστήμιο είναι ο μόνος τομέας της ελληνικής κοινωνίας που σταμάτησε το μνημόνιο. Θέλω να ελπίζω ότι αυτό θα επαναληφθεί και γενικότερα στο σύνολο της κοινωνίας και με τις εκλογές και μετά τις εκλογές με τη στάση όλων, ξέροντας ότι για να προχωρήσουμε πρέπει να σκεφτούμε καλά το σύνθημα των πλατειών που έχει υιοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και η Αριστερά και είναι "κανένας μόνος του στην κρίση"».
Να σημειώσουμε ότι στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης οι υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Τζάρας και Βάλια Βαγιωνάκη, ενώ ειδικότερα για τη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μίλησε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Γιάννης Τσαμαντάκης.