Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Υποψήφιου Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Νομού Χανίων

Από τις 25 Ιανουαρίου, μέχρι την ημέρα προκήρυξης των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου, διανύσαμε μια πορεία, ως κυβέρνηση, περνώντας μέσα από διάφορα στάδια, δίνοντας μάχες καθημερινά, εντός και εκτός της χώρας. Κάποιες από αυτές τις κερδίσαμε, κάποιες άλλες όχι, το μόνο σίγουρο είναι ότι παλέψαμε με όλες μας τις δυνάμεις και με σταθερό γνώμονα το καλό του τόπου.

Από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησης μας, δεχθήκαμε έναν πόλεμο άνευ προηγουμένου. Ντόπια και ξένα συμφέροντα, με εξέχων πρωταγωνιστή τον υπουργό οικονομικών της Γερμανίας, πάλεψαν για να τιμωρήσουν παραδειγματικά την πρώτη κυβέρνηση της αριστεράς στην Ευρώπη και  τώρα που βλέπουν ότι δυσκολεύονται να μας βγάλουν από το κάδρο, παλεύουν για να μας βάλουν συμπρωταγωνιστές, μας θέλουν συνένοχους. Δεν θα τους κάνουμε το χατίρι.

Η κατάληξη της επτάμηνης αυτής πορείας ήταν η υπογραφή της συμφωνίας στις 13 Αυγούστου, από την Βουλή των Ελλήνων. Μιας συμφωνίας με πολλά δύσκολα σημεία, μιας συμφωνίας που μας βρίσκει σε πολλά σημεία αντίθετους. Για τη συμφωνία αυτή δεχτήκαμε και δεχόμαστε σκληρή κριτική. Πολλοί λένε: δεν μπορούσαν τόσο καιρό να κλείσουν τη συμφωνία με καλύτερους όρους; Μας κορόιδεψε ο ΣΥΡΙΖΑ, άλλα μας έταξε και άλλα έφερε υπογεγραμμένα. Εμείς σε όλους αυτούς απαντάμε: δεχτήκαμε ένα στυγνό εκβιασμό. Δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρη απάντηση.

Σε καμία περίπτωση δεν έχω τη διάθεση να παραβλέψω δικά μας λάθη και αδυναμίες, τη δική μας ατομική και συλλογική ευθύνη. Θεωρώ όμως, άδικο και ανιστόρητο η ευθύνη για τη συμφωνία αυτή να χρεώνεται αποκλειστικά στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

 Η Ελληνική κοινωνία γνωρίζει καλά ότι η συμφωνία αυτή δεν προέκυψε από παρθενογένεση, αλλά αποτελεί προϊόν κακοδιαχείρισης 40 ετών και αδυναμία διαπραγμάτευσης των προηγούμενων κυβερνήσεων, τη στιγμή που είχαμε στα χέρια μας, πολύ ισχυρά διαπραγματευτικά ατού. Θα ήθελα, όμως, να σταθώ ιδιαίτερα σε κάποια σημεία τα οποία αφορούν στη συμφωνία, χωρίς σε καμία περίπτωση να έχω την πρόθεση να την ωραιοποιήσω.

Επενδυτικό Πακέτο Γιουνκέρ

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το γεγονός ότι η συμφωνία περιέχει σκληρά μέτρα, ιδιαίτερα για τους αγρότες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Από την άλλη πλευρά, όμως, παρέχει στη χώρα επαρκή χρηματοδότηση για τα επόμενα τρία χρόνια, χρηματοδότηση, που υπό προϋποθέσεις, μπορεί να αποτελέσει βάση για οικονομική σταθερότητα και εφαλτήριο για οικονομική ανάπτυξη.

Επιπλέον, η συμφωνία περιλαμβάνει αναπτυξιακό πακέτο ύψους 35 δις ευρώ, το οποίο μπορεί να δώσει νέα πνοή και να τονώσει την οικονομία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Αναγκαία συνθήκη για να επιτευχθεί αυτό είναι το αναπτυξιακό πακέτο για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες να διανεμηθεί αξιοκρατικά και με βάση παραγωγικά/αναπτυξιακά σχέδια ανά νομό για μικρά, μεσαία και μεγάλα έργα, με ορίζοντα τετραετίας. Ήρθε πια ο καιρός να σπάσουμε τις πελατειακές και μονοπωλιακές λογικές του παρελθόντος. Τα 35 δις αποτελούν απλά μια καλή βάση, το κρίσιμο είναι ποιος και σε ποιόν θα τα μοιράσει.

Ρωγμή στην Ευρωπαϊκή πολιτική της λιτότητας

-Θεωρούμε ότι η επτάμηνη διαπραγμάτευση δημιούργησε τις πρώτες  «ρωγμές» στον σκληρό πυρήνα της Ευρωζώνης, αναδεικνύοντας παράλληλα τις αντιθέσεις μεταξύ των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι σίγουρο ότι οι πιο μεγάλες μάχες είναι ακόμα μπροστά μας όσον αφορά στην υιοθέτηση μιας διαφορετικής πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως είναι σίγουρο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα δώσει τις μάχες αυτές, με το ίδιο σθένος και την ίδια αποφασιστικότητα.
Χρέος

-Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησης του, με ρητό και κατηγορηματικό τρόπο, δήλωνε ότι το Ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο. Παλέψαμε μέχρι τέλους προκειμένου να πάρουμε ρητή διαβεβαίωση ότι το ζήτημα του χρέους θα συζητηθεί και θα λυθεί μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης όταν η προηγούμενη κυβέρνηση δήλωνε σε όλους τους τόνους ότι το χρέος είναι βιώσιμο.

Όσο και αν κάποιοι ισχυρίζονται ότι η διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εξαντλήθηκε στην υπογραφή της συμφωνίας, τα δεδομένα τους διαψεύδουν. Μέσα σε μόλις επτά μήνες και υπό καθεστώς ασφυκτικής πίεσης και συνεχούς αμφισβήτησης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έφερε στη Βουλή σημαντικά νομοσχέδια, τα οποία μάλιστα από κάποιους χαρακτηρίστηκαν και ως μονομερείς ενέργειες. Ενδεικτικά:
·         Νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση
·         Ρύθμιση για τις εκατό δόσεις
·         Νομοσχέδιο για την ιθαγένεια
·         Αθλητικό νομοσχέδιο

Δεν σταματάμε εδώ, σχεδιάζουμε το μέλλον βασιζόμενοι σε τρείς βασικούς άξονες:

Α. Συνεχής διαπραγμάτευση για  την αναδιάρθρωση του χρέους
Ένα μέρος του κόσμου πιστεύει ότι η διαπραγμάτευση τελείωσε στις 13 του Αυγούστου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πλάνη. Στη Ευρώπη του 2015 και με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, κάθε μέρα κρύβει και μια νέα μάχη. Ο ΣΥΡΙΖΑ και εγώ προσωπικά, παραμένοντας σταθεροί στην πορεία που έχουμε χαράξει, δεσμευόμαστε να δώσουμε μάχη, όπως κάναμε μέχρι τώρα, για να τροποποιήσουμε σημεία της συμφωνίας τα οποία είναι φανερά άδικα και νομοτελειακά δεν πρόκειται να αποφέρουν έσοδα για το κράτος.

Συνεχίζουμε τη διαπραγμάτευση από εκεί ακριβώς που την αφήσαμε. Εμμένουμε σταθερά στην άποψη μας ότι οι θυσίες του Ελληνικού λαού δεν έχουν κανένα νόημα αν δεν πετύχουμε την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους. Δεσμευόμαστε να ολοκληρώσουμε τη μάχη που εμείς αρχίσαμε.

Β. Επανασύσταση του κρατικού μηχανισμού και προώθηση της παραγωγικής ανασυγκρότησης

Το ελληνικό κράτος λειτουργεί για περισσότερα από εξήντα χρόνια με τον ίδιο ακριβώς τρόπο: ικανοποιώντας πελατειακές σχέσεις και αναπαράγοντας φαινόμενα διαφθοράς. Είναι πια καιρός να υλοποιήσουμε μια κομβική θεσμική τομή, με μακροπρόθεσμο ορίζοντα και σημαντικά οφέλη, τόσο για το κράτος, όσο και για τον πολίτη.

Συγκεκριμένα, ήρθε η ώρα να αποκεντρώσουμε με τρόπο ουσιαστικό τη διοίκηση του κράτους. Σήμερα η κεντρική εξουσία διαθέτει περίπου 24.000 αρμοδιότητες. Από αυτές ένας σημαντικός αριθμός, που κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να φτάσει κοντά στις 15.000, θα πρέπει να μεταφερθεί στις δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης. Σταδιακά, η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να είναι σε θέση να προτείνει, να σχεδιάζει και να υλοποιεί μικρά ή μεσαία έργα ενώ θα υπόκειται σε ετήσιο, τελικό, απολογιστικό και κατασταλτικό έλεγχο από την κεντρική εξουσία. Ταυτόχρονα θα είναι σε θέση, λειτουργώντας ως "τοπική κυβέρνηση", να απελευθερώσει αναπτυξιακές δυνατότητες στην πρωτογενή παραγωγή, στη μεταποίηση, στον τουρισμό, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στην ενέργεια, οικοδομώντας ένα άλλο παραγωγικό πρότυπο για την Ελλάδα του μέλλοντος.

Γ. Ισοδύναμα μέτρα για την ανακούφιση όσων πλήττονται περισσότερο

Η πάταξη της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς μπορεί να φέρει σημαντικά έσοδα, τα οποία θα λειτουργήσουν αντισταθμιστικά ενισχύοντας τις πιο αδύναμες ομάδες του πληθυσμού. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει επεξεργαστεί και ήταν έτοιμη να καταθέσει νομοσχέδια, αντιμετωπίζοντας διάφορα ζητήματα όπως:

Λαθρεμπόριο καπνού: υπολογίζεται ότι το κράτος χάνει φορολογικά έσοδα περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως από το τη φοροδιαφυγή που πραγματοποιείται μέσω της ειδικής φορολογικής ταινίας.  

Λαθρεμπόριο καυσίμων: η εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών δεν έχει ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα να χάνονται έσοδα τα οποία υπολογίζονται σε 900 εκατομμύριά ευρώ ετησίως.  

Φοροδιαφυγή: άμεσος έλεγχος των Α.Φ.Μ. τα οποία υπάρχουν στα 65CD της Τράπεζας της Ελλάδας (συνολικά 1.300.000) για το σύνολο των καταθέσεων τους κατά την περίοδο 2000-2012 σε τράπεζες της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού και αντιπαραβολή με τις φορολογικές δηλώσεις των αντιστοίχων ετών.

Θεωρούμε ότι οι εκλογές αποτελούν τη δημοκρατικότερη λύση για να εκφράσει ο λαός τη βούληση τoυ.

Ζητάμε ξεκάθαρη εντολή ,έχουμε το ηθικό πλεονέκτημα  απέναντι στο φθαρμένο και σαθρό παλαιοκομματικό σύστημα και εγγυόμαστε για μια κυβέρνηση που σε τίποτα δεν θα θυμίζει την σαραντάχρονη διακυβέρνηση της διαπλοκής, των πελατειακών σχέσεων και της υποτέλειας.

Αφήνουμε πίσω το παλιό, ψηφίζουμε για να γυρίσουμε σελίδα με όραμα και προοπτική.