Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού να επιτρέψει τη συγχώνευση Aegean-Ολυμπιακής και η επακόλουθη δημιουργία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου στον κλάδο των αερομεταφορών αποτελεί το επίσημο τέλος του success story των ιδιωτικοποιήσεων.
Σύμφωνα με τη νεοφιλελεύθερη ιδεολογία η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η αναδιάρθρωση και συρρίκνωσή της, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της ανταγωνιστικής Aegean θα δημιουργούσε πολλαπλά οφέλη στους καταναλωτές, ως προς τον αριθμό προορισμών, τη συχνότητα των δρομολογίων, αλλά και το ύψος των τιμών. Αντ’ αυτού, σε σύντομο χρόνο παρατηρήθηκε παράλληλη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και των δύο εταιριών, σταδιακά άρχισαν να μειώνονται οι προορισμοί, ενώ οι δύο εταιρείες ξεκίνησαν να επιδιώκουν τη συγχώνευσή τους ήδη από το 2010. Τον Ιούλιο του 2011 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε απορρίψει την πρώτη συμφωνία τους, με την αιτιολογία ότι θα δημιουργούνταν συνθήκες (ιδιωτικού) μονοπωλίου στην ελληνική αγορά.
Είναι βέβαιο ότι από τότε μέχρι σήμερα δεν άλλαξε τίποτα. Εξάλλου, μελέτες δείχνουν ότι δεν πρόκειται να εμφανιστεί στην Ελλάδα άλλος πάροχος υπηρεσιών στον κλάδο μεσοπρόθεσμα.
Δυστυχώς, τα αποτελέσματα για τους καταναλωτές, αλλά και για την ελληνική οικονομία συνολικά, θα φανούν σύντομα. Οι αερομεταφορές, ιδιαίτερα σε μια νησιωτική χώρα όπως είναι η Ελλάδα, απαιτούν μια εντελώς διαφορετική πολιτική. Μια πολιτική, που θα μεριμνά για τις ανάγκες μεταφοράς των πολιτών και θα λαμβάνει υπόψη της τον ιδιαίτερο ρόλο του τουρισμού στη χώρα.
Σύμφωνα με τη νεοφιλελεύθερη ιδεολογία η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η αναδιάρθρωση και συρρίκνωσή της, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της ανταγωνιστικής Aegean θα δημιουργούσε πολλαπλά οφέλη στους καταναλωτές, ως προς τον αριθμό προορισμών, τη συχνότητα των δρομολογίων, αλλά και το ύψος των τιμών. Αντ’ αυτού, σε σύντομο χρόνο παρατηρήθηκε παράλληλη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και των δύο εταιριών, σταδιακά άρχισαν να μειώνονται οι προορισμοί, ενώ οι δύο εταιρείες ξεκίνησαν να επιδιώκουν τη συγχώνευσή τους ήδη από το 2010. Τον Ιούλιο του 2011 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε απορρίψει την πρώτη συμφωνία τους, με την αιτιολογία ότι θα δημιουργούνταν συνθήκες (ιδιωτικού) μονοπωλίου στην ελληνική αγορά.
Είναι βέβαιο ότι από τότε μέχρι σήμερα δεν άλλαξε τίποτα. Εξάλλου, μελέτες δείχνουν ότι δεν πρόκειται να εμφανιστεί στην Ελλάδα άλλος πάροχος υπηρεσιών στον κλάδο μεσοπρόθεσμα.
Δυστυχώς, τα αποτελέσματα για τους καταναλωτές, αλλά και για την ελληνική οικονομία συνολικά, θα φανούν σύντομα. Οι αερομεταφορές, ιδιαίτερα σε μια νησιωτική χώρα όπως είναι η Ελλάδα, απαιτούν μια εντελώς διαφορετική πολιτική. Μια πολιτική, που θα μεριμνά για τις ανάγκες μεταφοράς των πολιτών και θα λαμβάνει υπόψη της τον ιδιαίτερο ρόλο του τουρισμού στη χώρα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου